7 recepten voor klanttevredenheid

Als vertegenwoordiger van 150 klinieken die medisch specialistische zorg bieden, wil ZKN (brancheorganisatie Zelfstandige Klinieken Nederland) zo goed mogelijk weten wat klanttevredenheid in een zelfstandige kliniek bepaalt. De afgelopen maanden heeft ZKN 20 klanten van ZKN-klinieken geïnterviewd. Welk beeld ontstaat als klanten zelf hun verhaal vertellen? Een van de geïnterviewde klanten is meneer C. Gresnigt. Hij heeft recentelijk een lensimplantatie ondergaan bij Ooglaserkliniek Heuvelrug.

Aan de hand van de interviews is ZKN tot 7 inzichten gekomen welke gebundeld zijn in de folder ‘7 recepten voor klanttevredenheid’. Klik op onderstaande link om de folder in te lezen:  https://www.zkn.nl/ervaringen/zeven-recepten

Graag delen wij met u de ervaring van meneer C. Gresnigt over zijn behandeling in onze kliniek:

“Zonder bril of lenzen kon ik nauwelijks zien. Sinds mijn pubertijd had ik zelfs -10. Heel lang ging het prima met mijn lenzen. Maar tijdens lange avonddiensten kreeg ik door de airco steeds vaker last van irritatie aan mijn ogen. Terug naar een bril vond ik geen optie. Dat heeft ook met mijn werk te maken. Ik heb gelukkig nooit met fysiek geweld van onze doelgroep te maken gehad, maar je moet daar wel altijd op bedacht zijn. Stel dat iemand je bril van je hoofd slaat, dan ben je reddeloos verloren en heeft ook je collega een probleem.

Ik koos voor deze kliniek omdat ik absoluut geen risico’s wilde nemen. Ik had op Zorgkaart Nederland al gezien dat de patiënten die hier zijn behandeld uiterst tevreden waren. Ook van bekenden had ik heel goede verhalen gehoord. Wat me definitief overtuigde is dat ze hier heel veel werken met de ICL-techniek. Dat is een operatie waarbij lenzen worden geïmplanteerd.

Alles is werkelijk boven verwachting verlopen. Het is zo ongelooflijk dat ik voor het eerst van mijn leven zonder bril naar de overkant van de straat kan kijken. De kosten zijn me ook meer dan meegevallen. Ik had een flink bedrag gereserveerd voor de operatie. Maar op advies van de arts hier heb ik toch gevraagd of de verzekering de operatie wilde vergoeden. Ik had die ogen namelijk nog lang nodig voor mijn werk. Mede dankzij een extra brief van hier is het overgrote deel van de kosten vergoed. Volgend jaar vier ik mijn 25-jarig huwelijk in de VS. Van het uitgespaarde geld kan ik de huur van de camper betalen.”

 

2017-12-06T11:51:13+00:00